נועם בעקבות הפודקאסט המדהים הזה שעסק בעשרת השבטים חשבתי להציע בפניך רעיון לפודקאסט שהוא גם רלוונטי וגם היסטורי. כוונתי לפודקאסט על קהילת ביתא ישראל והעדה האתיופית.
מחקרים מודרנים מעריכים שבפועל רוב הישראלי נשארו בארצם. האשורים הגלו בעיקר שכבת מנהיגים ובעלי מקצועות. הגולים כניראה פוזרו באימפריה האשורית ונטמעו באוכלסיה המקומית (אולי חלק נמכרו לעבדות). בנוסף הוגלו לארץ ישראל אנשים מעמים אחרים שנתמעו בישראלים.
הרעיון היה לעקור את ההנהגה ולערבב אוכלסיות כדי להקטין את הסיכוי למרד עתידי.
הישראלים שנשארו בארץ חלקם ניהו יהודים הפכו לשומרונים.
הערות: 1) דבר דומה קרה ליהודים מחוץ לירושלים בזמן מרד חזקיהו (כניראה בלי להגלות אוכלוסיה זרה ליהודה). 2) בגלל שבבל היו צריכים אנשים שיעבדו את האדמות בבל. גלות בבל היתה כולה לבבל (מה שאפשר ליהודים לשמור על זהותם). ולכן הם גם לא הגלו אנשים ליהודה. אשור רצו למנוע מרידות ואילו בבל היתה צריכה עובדי אדמה.
מכירים את זה שאתם מחפשים משהו כל היום ובסוף מצאו אותו במקום שהוא צריך להיות? רוב הישראלים שנשארו באדמתם חלקם הפכו ליהודים במרד המכבים היו הרבה יהודים הגליל איך ומתי יהודים הגיעו לגליל? יהודה אף פעם לא שלטה על הגליל (לפני המכבים)
יפה מאוד. רק חבל שלא הרחבת של מסעות רבי בנימין מטודלה. הוא מרחיב שם על הקהילות באפגניסטאן. הם כנראה התאסלמו בכפייה והיו אנוסים במשך כמה שנים. עד ששכחו את יהדותם והפכו מוסלמים לחלוטין. אך ישנם ממצאים ארכיאולוגיים מהמאה ה-11 וה-12 המעידים על קהילה יהודית גדולה באפגניסטאן וחלקם זה כנראה עשרת השבטים.
נועם בעקבות הפודקאסט המדהים הזה שעסק בעשרת השבטים חשבתי להציע בפניך רעיון לפודקאסט שהוא גם רלוונטי וגם היסטורי. כוונתי לפודקאסט על קהילת ביתא ישראל והעדה האתיופית.
השבמחקפשוט תענוג צרוף הפרק הזה וכל שאר הפרקים
השבמחקאיזה מזל שמצאתי את זה!!!
לאן באמת נעלמו עשרת השבטים?
השבמחקמחקרים מודרנים מעריכים שבפועל רוב הישראלי נשארו בארצם.
האשורים הגלו בעיקר שכבת מנהיגים ובעלי מקצועות.
הגולים כניראה פוזרו באימפריה האשורית ונטמעו באוכלסיה המקומית (אולי חלק נמכרו לעבדות).
בנוסף הוגלו לארץ ישראל אנשים מעמים אחרים שנתמעו בישראלים.
הרעיון היה לעקור את ההנהגה ולערבב אוכלסיות כדי להקטין את הסיכוי למרד עתידי.
הישראלים שנשארו בארץ חלקם ניהו יהודים הפכו לשומרונים.
הערות:
1) דבר דומה קרה ליהודים מחוץ לירושלים בזמן מרד חזקיהו (כניראה בלי להגלות אוכלוסיה זרה ליהודה).
2) בגלל שבבל היו צריכים אנשים שיעבדו את האדמות בבל.
גלות בבל היתה כולה לבבל (מה שאפשר ליהודים לשמור על זהותם).
ולכן הם גם לא הגלו אנשים ליהודה.
אשור רצו למנוע מרידות ואילו בבל היתה צריכה עובדי אדמה.
מוזר לדבר על עשרת השבטים האבודים בלי להזכיר את השומרונים
השבמחקמכירים את זה שאתם מחפשים משהו כל היום ובסוף מצאו אותו במקום שהוא צריך להיות?
השבמחקרוב הישראלים שנשארו באדמתם חלקם הפכו ליהודים
במרד המכבים היו הרבה יהודים הגליל
איך ומתי יהודים הגיעו לגליל?
יהודה אף פעם לא שלטה על הגליל (לפני המכבים)
יפה מאוד. רק חבל שלא הרחבת של מסעות רבי בנימין מטודלה. הוא מרחיב שם על הקהילות באפגניסטאן. הם כנראה התאסלמו בכפייה והיו אנוסים במשך כמה שנים. עד ששכחו את יהדותם והפכו מוסלמים לחלוטין. אך ישנם ממצאים ארכיאולוגיים מהמאה ה-11 וה-12 המעידים על קהילה יהודית גדולה באפגניסטאן וחלקם זה כנראה עשרת השבטים.
השבמחק